Makaronipudding på mitt sätt

17 Mar

Efter att ha sett makaronipudding på många bloggar runtom så blir man ju påverkad! 😀 Idag fick det bli just den till middag, gjorde vår på kycklingkorv. Har inte storhandlat på jättelänge så nu blir det “man tager vad man haver”. Men kan lungt konstatera att vi skulle inte svälta i första taget även om vi blev instängda här hemma en lång tid! 😀

makaroni

Du behöver:
5 dl makaroner (jag använde fullkorns penne)
1 pkt kycklingkorv i bitar
1 pkt bacon i bitar (valfritt)
3 dl riven ost
4 ägg
5 dl gräddmjölk (jag använde 50/50)
sweet chili sås
salt och peppar

Gör så här:
Koka makaronerna enligt anvisning på förpackningen.
Spola makaronerna med kallt vatten och låt dem rinna av.
Skär korven i slantar och baconet i skivor och stek dem.
Häll pastan i en ugnsform och blanda med korv och ost. (spara lite ost att toppa allt med)
Vispa samman ägg, gräddmjölken, sweet chili sås, salt och peppar och häll över.
Grädda puddingen i mitten av ugnen tills den fått vacker färg, ugn 200 grader ca 30 minuter.
Servera med kokt broccoli eller en sallad.

4 Responses to “Makaronipudding på mitt sätt”

  1. momma 17/03/2009 at 19:25 #

    mums va gott

  2. Jessica 18/03/2009 at 11:42 #

    Din variant med kycklingkorv låter smaskigt.

    Visst är det så att det brukar finnas mer i kyl, frys och skafferi än vad man tror, så man skulle klara sig mycket längre med det man har hemma än man tror.

    Ha en bra dag!

  3. Jenny 18/03/2009 at 13:37 #

    mums va e lät gott! Vattnas i munnen! 🙂 Måste testas!

  4. KarinW 19/03/2009 at 20:03 #

    Makaronpudding gillar jag nette men det var ett tag sedan jag gjorde det.
    Sweet chili har jag aldrig testat att ha i , ska komma ihåg det!
    Perikopajen såg bara fööör god ut!
    Ha det bra/Karin

Leave a Reply

