Baconlindad kyckling & Hasselbackspotatis

17 Apr

Det sägs att man inte ska leka med maten, men jag gör det ändå! Idag gav svärmor mig fria händer (bokstavligen talat), hon lekte med Emmis medan jag stod i köket! Tog den tid som maten behöver, dekorerade salladen, dukade fint!
Som en äkta hemmafru så stod maten på bordet då mannen i huset kom hem! 😀
Receptet på kycklingen & potatisen hittar du här.
Dock hoppade jag över marinaden till kycklingen idag men använde Mediterranean rub.
Serverade med bearnaisesås samt ett glas Chianti classico.

hasselback1

Trevlig helg mina vänner!

10 Responses to “Baconlindad kyckling & Hasselbackspotatis”

  1. Sandra drömkaka 17/04/2009 at 18:24 #

    Har ätit denna rätt för länge sedan, helt undebart god är den! du lyckades få den riktigt vacker dessutom, massa fina färger & former !

    Ha en underbar fredag:)

  2. Jossan 17/04/2009 at 18:44 #

    Men shit va ambitiöst! Det är alltså sånt man pysslar med om man har barnvakt 😀

    Ser riktigt gott ut! Älskar hasselbackspotatis men har nog inte ätit det på 10 år.

  3. Jenny 17/04/2009 at 18:57 #

    Oj va fint du ha fixa 🙂 Snäll svärmor du har! 🙂 Trevlig helg ti edär å!

  4. åsa - hello sugar! 17/04/2009 at 20:26 #

    vilken snygg presentation!! hasselbackspotatis är riktig nostalgi för mig, mamma gjorde ofta det till helgmiddagarna när jag var liten. det är ju så gott! 🙂

  5. Melissa 18/04/2009 at 1:39 #

    Åh, jag vill äta på Kardemummagummans restaurang:.)) Gud så läckert!

    Kunde dock inte låta bli att le… som liten åt vi mycket hasselbackspotatis, men det var svårt att säga så jag sade alltid “knussel-knuss-potatis” och det gör jag fortfarande…;.)) Men inte för att det är svårt att uttala det rikigt, utan för att det är mysigt.

  6. kardemummagumma 18/04/2009 at 9:41 #

    knussel knuss potatis.. he he he.. Det låter lite gulligt faktist! 😀

  7. Jasmine / Unga Morsan 18/04/2009 at 10:11 #

    Hasselbackspotatis är ju ljuvligt gott! Vackra bilder du hade tagit också. 🙂 Hoppas ni får en trevlig helg! 😀

  8. Camilla 18/04/2009 at 14:20 #

    Åh! Gud så gott det ser ut.. Tack! Kvällens middag är given. Länge sen jag åt hasselbackspotatis också.

  9. Leila bakar... 18/04/2009 at 17:28 #

    oj va fräscht det där såg ut! Mums!

  10. Veronica o Isak 18/04/2009 at 21:51 #

    Gud så duktig du har varit idag. Ser fantastiskt gott ut så jag hoppas att det gick hem hos svärmor och H ;-).
    Kram

Leave a Reply

