Jamie Oliver – Nya kryddor i Sverige!

11 May

Idag kom en spännande leverans ifrån TommyToja Import. Tack så mycket! Jamies kryddor kommer att va otroligt spännande att få laborera med i köket! Om er butik inte säljer dessa så be dem ta hem dom genast!

kryddor

Dagen leverans innehöll 6 kryddor med kvarn. Vad sägs om…..

* Rökt Chili med Salt
* Szechuan Peppar, Chili & Ingefära Salt
* Timjan, Citron & Havssalt
* Rosa Himalaya Salt
* Ekrökt Chili med Paprika
* Tellicherry Svartpeppar

Samtidigt kom måltids Kit från Jamie Oliver som finns i följande fem sorter:

* Lamm Rogan Josh med Pilau Ris MåltidsKit
* Brilliant Burgare & Rosmarin Potatis MåltidsKit
* Marocko-style Kyckling och couscous Måltidskit
* Rostad Fisk och Vegetabiliskt MåltidsKit
* Chicken Masala och Citron Ris MåltidsKit

De består av recept och två påsar med kryddor/örter, blandningar med info om hur du skall använda dem.

Även inköpslista medföljer. Kan det bli bättre? 🙂

PS: Ni får hålla utkik på bloggen, inom kort kommer ni ha chansen att vinna några fina saker… 😉

10 Responses to “Jamie Oliver – Nya kryddor i Sverige!”

  1. Daniel 11/05/2009 at 23:07 #

    Ska absolut testa.. snart börjar ju grillsäsong så!

  2. Emilies Skafferi 12/05/2009 at 4:34 #

    Åhh ge mig dem..! Måste kila förbi affären redan i em på vägen hem tror jag minsann;)

  3. Carro 12/05/2009 at 7:50 #

    Vad roligt ! 🙂 Himalaya saltet vill jag ack så gärna testa .. Chili/Paprika lät väldans spännande !
    Får spana och se om de har de på mitt ICA Maxi !

  4. I Nadjas kök 12/05/2009 at 9:06 #

    Jag fick också en sådan leverans…kul kul kul!

  5. Danielle 12/05/2009 at 18:31 #

    Jag tycker timjan, citron och havssalt lät himla gott, i en god sås, på fick eller rostade rotfrukter. Den ska jag definitivt spana efter!

  6. Jennie/Kalasgott 13/05/2009 at 13:49 #

    Åh vad kul!!!

  7. Unga Morsan 13/05/2009 at 19:44 #

    Vad roligt!! Jag är jättenyfiken på dessa kryddor! Varför kan dom inte skicka till mig också!!? ;P
    Ska bli spännande att se resultatet och om de är bra sen. 🙂

  8. Karin/Rosa maränger 13/05/2009 at 23:19 #

    Dessa vill jag också prova!!

  9. Carina 15/05/2009 at 19:46 #

    Jag har beslutsångest! Vilka av dessa kryddor ska jag köpa in? 🙂 Har du testat någon eller några, vilka rekommenderar du?

  10. kardemummagumma 15/05/2009 at 21:25 #

    Carina: Har testat alla nu! Gillade alla skarpt! Men storfavoriterna såhär långt är:

    Szechuan Peppar, Chili & Ingefära Salt
    Ekrökt Chili med Paprika

    Ååh svårt att välja! Så glad jag har alla.. 😀

Leave a Reply

