Chicken Masala & CitronRis (Jamie Oliver)

22 May

Idag testades “Chicken Masala och Citron Ris” MåltidsKitet ifrån Jamie, vi tyckte alla lite olika om rätten. Jag tyckte riset smakade för mycket citron och kycklingen för mycket av tomatsåsen, men sånt går ju att reglera själv. H gillade rätten skarpt och tog 2 ggr. Lilla Emmis åt upp all sin mat så hon hade nog inget att anmärka på!
Måltidskitet har en inköpslista på sig samt recept på insidan, som man följer steg för steg. Dock var allt på Engelska så är man inte så bra på det kan det bli lite knepigare!
Doftade dock underbart i hela huset, som att komma till en Indisk Restaurang.. 😉

chicken jamie
Jamie collage

PS: Håll ögonen öppna, i helgen kommer en ny spännande tävling att dra igång. Där ni har chans att vinna lite Jamie Oliver kryddor…

9 Responses to “Chicken Masala & CitronRis (Jamie Oliver)”

  1. Therese 22/05/2009 at 18:30 #

    Det såg smaskigt ut i allafall..
    Jisses vad du är duktig på ha tävlingar, väntar med spänning.
    Det får man ju inte missa..
    Trevlig helg

  2. Carina 22/05/2009 at 18:36 #

    Vi åt också det här till middag idag 🙂 Jag tyckte det var supergott! Men jag ångrar att jag hackade i korianderblad, jag vet ju egentligen att jag inte tycker om det, men ändå envisades jag med att ha det… dumt 😉

  3. kardemummagumma 22/05/2009 at 18:39 #

    Carina: 🙂 Ahaa, ja koriander skippade jag.. Dont like! 😀

  4. bakmammorna 23/05/2009 at 7:31 #

    kan man köpa mixen i vanliga affärer? låter jättegott och såg lika gott ut!!!

  5. kardemummagumma 23/05/2009 at 10:21 #

    Bakmammorna: Om mixen inte redan säljs i din butik (ICA Maxi, Citygross, pris X-tra, COOP Forum etc.) Så kan du bara be dem ta hem den produkt du är intresserad av. Funkar jättebra! 🙂

  6. Peder 23/05/2009 at 11:03 #

    Kryddorna hittar ni även i vår webbutik´, här: http://www.lyckasmedmat.se/index.php?cPath=46

    Peder
    Lyckas med mat

  7. Karin/Rosa maränger 23/05/2009 at 13:07 #

    Verkar mkt gott, alltid rätt med kyckling!!

  8. I Nadjas kök 23/05/2009 at 19:46 #

    Spännande, denna måltidskit har jag också tänkt att prova men ej hunnit.

    Nadja

  9. Kalasgott 24/05/2009 at 13:36 #

    Kika in på min blogg Nette! 😉

Leave a Reply

