Tortellini med ricotta och basilika

26 May

Vi har hittat en ny favorit lunch, som är klar på 5 minuter! FEM minuter, kan det bli bättre? 😀 Emmis smaskade i sig med ett belåtet ljud och jag tyckte den var super. Kräver inga kock kunskaper alls!
Hemligheten heter : Pastella färsk Tortellini med ricotta och basilika.

pastella

Ideén till rätten kom ifrån Linda, men med mindre ändringar!

tortellini

Det här behöver du :

Färsk tortellini med ricotta & basilika (4 port)
(1 påse färsk bladspenat, lämnade jag bort då vi inte hade nån)
2 dl grädde
1 dl finriven parmesan
Salt & grovmalen svartpeppar

GÖR SÅHÄR :
Koka pastan enl. förpackningen. Häll av vattnet, slå på grädden och lägg i bladspenaten. Ställ tillbaka kastrullen på spisen, riv ner parmesanossten och rör om hastigt så allt blandar sig! Krydda med salt & svartpeppar! Servera genast!

7 Responses to “Tortellini med ricotta och basilika”

  1. Minna 26/05/2009 at 21:39 #

    Såg riktigt smarrigt ut det där! Ett tips om du gillar färdig pasta är märket “Giovanni Rana”. De har en pasta som innehåller tryffel (i vilken mängd vet jag dock inte 🙂 ) som är sjukt god med lite parmesan och olivolja på! Brukar kosta runt 40 kr vilket är lite mycket för ca 2 portioner, men det är lätt värt det!

  2. I Nadjas kök 27/05/2009 at 8:38 #

    Färsk Tortellini är mycket snabblagad och gott.

    Nadja

  3. Kashaya 27/05/2009 at 14:14 #

    Åh den där brukar jag ofta köra till lunch så himla smidigt.=)

  4. Johanna 27/05/2009 at 19:59 #

    jag sprang genast till affären och handlade till middag. Jag tog en med ricotta/spenat och en med skinka, mix it up lite granna 🙂 Och så pressade jag en klyfta vitlök i, yummo 🙂 Hela familjen åt och njöt. Tack för tipset, det var inte sista gången!

  5. kardemummagumma 27/05/2009 at 20:05 #

    Johanna: Det var ett bra tips att blanda olika smaker! 🙂 Ska jag testa nästa gång!

  6. åsa - hello sugar! 27/05/2009 at 21:26 #

    det så skönt med mat som går snabbt att laga. ännu bättre när det är något sånt här smaskigt. 🙂

  7. Camilla & Thomas 27/05/2009 at 21:32 #

    Sånt där är ju så gott! Ska försöka få mannen min att vilja äta det till lunch någon dag.. trots att det inte är “kött” i – som han brukar säga 🙂

Leave a Reply

