Key Lime Paj med Päron, Melon & Vindruvor

13 Jun

Vi har haft besök ifrån Finland nu några dagar, vilket var trevligt! 🙂 Igår kväll fikade vi på favorit pajen Key Lime igen! Denna gång lämnade jag bort marängen ovanpå och serverade pajen med melon, päron & vindruvor, samt grädde! Mumsit! 🙂

keylime1
keylime2

Botten:

250 g digestivekex
100 g smör
en nypa salt

Fyllning:

4 st äggulor
3 pressade lime frukter
400 g kondenserad mjölk (1 burk)
3 msk rivet limeskal

Botten:
Smula och mixa kex med smält smör och salt. Tryck ner i en pajform. Baka i ugnen på 200 grader i cirka tio minuter.

Fyllning:
Blanda allt och häll fyllningen på pajbotten. Grädda i ugnen på 125 grader tills fyllningen har stelnat

Önskar er alla en trevlig helg!

8 Responses to “Key Lime Paj med Päron, Melon & Vindruvor”

  1. Danielle 13/06/2009 at 22:08 #

    Den här har jag varit lite sugen på att baka länge!

  2. Jessica 14/06/2009 at 15:01 #

    Key Lime paj har jag aldrig testat, men den ser så grymt god ut att jag blir bra sugen på att prova.

    Ha det bra!

  3. Sandra drömkaka 14/06/2009 at 16:55 #

    Såg sjukt god ut, synd jag inte är något fan av lime! Men jag kan tänka mej den är supergod utan limen då kondenserad mjölk är gott som kola! 🙂

  4. Emilies Skafferi 14/06/2009 at 17:21 #

    Mmm detta låter verkligen jättesmarrigt!

  5. åsa - hello sugar! 14/06/2009 at 20:43 #

    min favorit också! mums!! 🙂

  6. bakmammorna 15/06/2009 at 21:01 #

    å key lime pie är min favorit!! den ser supersmaskig ut!

  7. Dillan 21/06/2009 at 15:27 #

    Åh limepaj va gott!!!den ser så god ut med mums

  8. Cutecakes-Paulina 23/06/2009 at 16:40 #

    Vad gott & med kondenserad mjölk! Själv har jag en citronpajsvariant med kondenserad mjölk, det är så gott!

Leave a Reply

