Dufvenkrooks Chili & Choklad Glögg

25 Nov

Har varit lite småsugen på denna glögg sen jag såg den första gången, och nu är den testad!

Såhär står det om den på deras sida:

Karaktär: Glöggen har en medelstor doft av klassiska
glöggkryddor och choklad. Smaken är halvsöt med
inslag av mörk choklad, knäck, pomerans och klassiska
glöggkryddor med en touche av chili i avslutet.

Såhär tyckte vi om den:

Luktar glögg!? 😀 Men man känner tydlig doft av choklad… Mums!
Båda gillade smaken, lite söt och kryddig, svag smak av choklad. Chilin märktes inte så mycket!
Värt sina pengar gott och väl! (26 kr)

Jag ger den: 4.5 av 5 möjliga.

Uppdatering: Nu efteråt känner man TYDLIGT att det var chili i… 😀 Kom lite brännande känsla efteråt iaf.. 😉

17 Responses to “Dufvenkrooks Chili & Choklad Glögg”

  1. Hanna 25/11/2009 at 23:05 #

    Har spanat på den där jag också! Nu ska jag göra slag i saken och testa den! =)

  2. Anders Öhman 26/11/2009 at 0:03 #

    Chili- & chokladglögg. Hu vad jag känner mig gammal.

  3. karin 26/11/2009 at 8:50 #

    Låter spännande och definitivt annorlunda! Kul med nya smaker men gillar nog den klassiska julglöggen mest!
    Kram Karin

  4. Birgitta Höglund's Mat 26/11/2009 at 11:37 #

    Hej. Jag tycker att den låter väldigt god, men inte riktigt som en glögg 😉
    Men Dufvenkrook har gjort bra glögg, har köpt deras vanliga i flera år.
    Ska bli gott att komma hem och testa snart 🙂
    Ha det bra./ Birgitta

  5. Pinglan 26/11/2009 at 11:53 #

    Vilken spännande glögg! Den måste jag prova!

  6. vform 26/11/2009 at 19:12 #

    Hej!
    Har redan haft “traditionell” glöggkväll här med syjuntorna!
    Skulle vara trevligt med en annan sorts smak!
    Ha en skön 1:sta advent “där över”! V.

  7. Anna/Frostrosor 26/11/2009 at 21:59 #

    Är den bara lite söt? Får lite rysningar av när jag hör chili och choklad i glögg. Har därför inte vågat pröva denna 🙂

  8. kardemumma Gumman 26/11/2009 at 22:04 #

    Anna: Tycker glögg i allmänhet brukar va lite söt, men denna var kanske lite mer! 😀 Måste ta ett smakprov till ikväll tror ja… 😉 Bara för att kolla…

  9. kardemumma Gumman 26/11/2009 at 22:05 #

    Vform: Låter mysigt me glöggkväll! Och Tack det samma!

    Birgitta: När kommer du hem?

  10. Mari 27/11/2009 at 0:03 #

    Tack för bra tips den där måste vi prova då vi älskar både choklad och chili:)
    Mari!

  11. NIKLAS 27/11/2009 at 0:08 #

    Nu hängde inte jag med riktigt,
    Vart och i vilken affär köpte du den?
    För på ica maxi här i eskilstuna hittade jag den inte iallafall.

    Tack för mig! 😉

  12. kardemumma Gumman 27/11/2009 at 0:12 #

    Niklas: Jag har sett den på ICA MAXI, men köpte den på City Gross!

    Finns även som starkvinsglögg på Systembolaget! 🙂

  13. Danielle 28/11/2009 at 13:53 #

    Testa deras X-mas delight, den har en smak av kakao. Kostar 69kr på Systembolaget och den är underbart god tycker jag, ingen stark chilieftersmak heller, ifall man nu inte gillar det.

  14. armen chinood 28/11/2009 at 15:28 #

    Your site is very good
    Come to my website

  15. Therese 02/12/2009 at 21:40 #

    Tycker det är ganska kul att få pröva lit nya glöggsorter varje år, den där har jag dock inte hunnit med än..
    Ha det gott

  16. receptomaten 17/12/2009 at 14:45 #

    Dufvenkrooks kakao gillar jag så jag blev nästan poetisk i mitt recension 😉
    Nu blev jag nyfiken på den här med chili, tack för tipset!

  17. Katarina Nilsson Bremer 28/11/2010 at 21:58 #

    Då måste jag bara få tipsa om den perfekta kombinationen:
    Choklad/chiliglögg som spetsas med Lucia starkvninsglögg med chokladsmak 🙂
    Det blev bara BÄST!!
    Tack för mig!

Leave a Reply

