Kaffemaskin – Behöver er hjälp!

3 Dec

Till jul kommer tomten att komma med en ny kaffemaskin/bryggare till oss! Men nu skulle han behöva lite hjälp på traven tror jag!

Jag vill ha en kaffebryggare som maler bönorna själv, den måste ha snygg design (!?) och ha ett välkänt märke.. Inget Melissa ifrån ÖB ;). Hålla en bra temperatur, göra smakrikt kaffe och vara relativt lättanvänd!

Inte det lättaste att få dessa krav att gå ihop! Har ni några tips på en bra, vad har ni för kaffebryggare?! 🙂

8 Responses to “Kaffemaskin – Behöver er hjälp!”

  1. Carolina 03/12/2009 at 13:59 #

    Kan tyvärr inget om kaffebryggare…
    Det är inte så mycket jobb med kalendern eftersom jag förbereder inläggen dagen innan (ibland flera dagar innan) och tidsinställer inläggen – men riktigt skoj är det, kul att göra andra glada! 🙂

    I dagens lucka hos mig kan man vinna 3 virkade kakor, kika gärna in och var med! 🙂

  2. Johanna 03/12/2009 at 14:52 #

    Som du redan hittat, Cuisinart har bra bryggare med kvarn! Tror dom finns på Webhallen, ifall tomten inte vill åka runt och leta 🙂 pris kring 2000-3000 beroende på modell såklart 🙂

  3. Veronica GW 03/12/2009 at 15:47 #

    Vet att en kollega har en som han är grymt nöjd med, har för mig att den kostade en rejäl peng, men det är det kanske värt. Ska höra efter med mera info. Återkommer!

  4. Carolina 03/12/2009 at 16:36 #

    Nu är vinnaren av Lucka 2 dragen och presenterad i min blogg – kika in och se om det blev du som vann Luciakronan i tyg!? Delta gärna i dagens lucka och övriga pågående tävlingar 🙂

  5. Lina 03/12/2009 at 19:39 #

    Är själv ute efter en ny bryggare, eller alternativt slår vi till på en espressomaskin. Men det är inte lätt att “hitta rätt” i djungeln av produkter som finns.

  6. Anna/Frostrosor 03/12/2009 at 22:52 #

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med val av kaffemaskin, då jag själv inte dricker kaffe. Håller mig till te! 🙂

  7. Jessica 04/12/2009 at 16:18 #

    Säg till om du hittar något utav intresse, så kollar vi priserna om den finns hos oss.. 😀

  8. Ida/Idodido 07/12/2009 at 12:56 #

    Jag hade samma dilemma som du för ett tag sen. Skulle ha inbyggd kvarn, brygga gott kaffe med rätt temperatur och gärna ha timer. Spanade in en Cuisinart som jag ångrade i sista sekund då den bara bryggde fyra koppar som max. Otroligt svårt att hitta en med inbyggd kvarn som inte kostar en förmögenhet. Det som gjorde att inbyggd kvarn till sist gick bort för oss var ljudet. De brölar ju en del och vi insåg att vi skulle få svårt att brygga kaffe närhelst vi ville med en liten sovande vägg i vägg. (och så priset så klart!) Blev en Chilli (http://hemmahosidodido.blogspot.com/2009/11/ny-kaffebryggare-pa-vag.html) till slut som fått bra betyg i tester, kunde likväl blivit en Moccamaster. Lycka till! Kommer att följa det här med spänning!

Leave a Reply

