Ben & Jerrys Chunky Monkey

20 Feb

Nu var det länge sen sist jag testat någon ny smak av Ben & Jerrys! Denna gång föll valet på Chunky Monkey.

Bananglass med chokladbananer & Valnötter.

Glassen är rättvisemärkt och tillverkas av bananer från Asoguabo som annars inte duger till export!

(De kanske är för små, har skråmor eller andra skönhetsfel)

Vi gillade glassen helt klart! Även om den inte går att mäta med half baked 😉 Dock får den lite bättre betyg för att den är rättvisemärkt! Sånt gillar vi! 🙂

Jag ger den 4 av 5 möjliga.

 

Ps. Såg på Ben & Jerry´s hemsida att de nu också har en Creme Brulée glass! Har någon sett den i affären?! Eller det kanske bara är Amerikanarna som får njuta av den smaken.

6 Responses to “Ben & Jerrys Chunky Monkey”

  1. Filibabba 20/02/2010 at 14:36 #

    åå den där har jag inte testat! låter jättegott ju! =)

  2. Emma Kök 20/02/2010 at 15:27 #

    Det här är min favorit bland B&J!

  3. Mamma Mimmi 20/02/2010 at 16:01 #

    Åh, min favorit, men nu lär den ju bli petad från toppen. Creme brûle vinner i alla lägen!

  4. Johanna 20/02/2010 at 17:20 #

    Den finns på Ica Maxi 🙂

  5. Sofie / Mumsfillibaba 20/02/2010 at 20:12 #

    Herregud så god den är!!

  6. Camilla 21/02/2010 at 0:28 #

    “Chunky” är min absoluta Ben&Jerryfavvo=) Helt underbar banansmak, som inte alls känns så kemisk som annan bananglass. Men så är ju priset ett annat oxå! Jisses så dyr den är- Men värt varenda krona.

Leave a Reply

