Sallad med Crispy Chicken Bites

22 Feb

Igår testade vi Crispy Chicken Bites Spice Mix från Santa Maria. Mycket lättlagade, bara att rulla runt kyckling  i mixen med lite olja i. Krispiga blev dom men hade väntat mig lite mer smak! Nästa gång ska jag tillägga lite tacokrydda i mixen!

Till salladen använde jag:

  • Coctail tomat
  • Romansallad
  • Nachos
  • gurka
  • majs
  • salsa
  • Creme fraiche

Bara att rulla in i mixen, fäste bra runtom!

Gott med en sallad som tillbehör.

11 Responses to “Sallad med Crispy Chicken Bites”

  1. Helena Ljunggren 23/02/2010 at 9:35 #

    Det där såg riktigt gott ut. Blev dom krispiga?

  2. Emmy 23/02/2010 at 18:56 #

    Ser onekligen väldigt gott ut iaf. Ser kryddiga ut.

  3. kardemumma Gumman 23/02/2010 at 20:14 #

    Helena: Ja, dom blev rätt krispiga faktist! 🙂 Men fick ha dem i ugnen mer än det stod på påsen.

    Emmy: De var inte så kryddiga som de ser ut! Skulle fått va mer…

  4. Loulas Kök 23/02/2010 at 21:47 #

    Dom ser väldigt goda ut i alla fall. Tack för tipset med tacokryddan. Jag har en påse liggandes, blir riktigt sugen på att prova mixen!

  5. Sofie / Mumsfillibaba 24/02/2010 at 20:04 #

    Ser gott ut!! Får nog testa nån dag. Ser gott ut till sallad!!

  6. Anne 24/02/2010 at 21:56 #

    Ser supergott ut, kan kanske bli en fredags favorit ist för tacos? Vad tror du?

    Mvh/ Anne

  7. NorbergsBlogg 25/02/2010 at 14:24 #

    Mmm vad gott det såg ut. Ska se om jag kan hitta den mixen och göra dom ikväll.

  8. Victoria (matplatsen) 25/02/2010 at 18:15 #

    Vi har oxå testat, tyckte det var riktigt gott. Smart idé där med tacokrydda i nästa gång!!

    kram
    Victoria

  9. kardemumma Gumman 25/02/2010 at 21:23 #

    Anne: Hos oss konkkurerar det iaf inte ut den vanliga tacosen, även om det var gott! 🙂

  10. Hanna 26/02/2010 at 10:49 #

    Det där såg gott ut! Det måste jag testa, men då följer jag ditt exempel och kryddar lite extra!!

  11. Tina 26/02/2010 at 20:02 #

    Sallader gillar jag verkligen men jag lessnar ofta på de sallader jag gör så det är roligt att hitta nya salladsrecept som verkar gott!

    Detta måste provas 🙂

Leave a Reply

