Leksands “Hjärtan” Knäckebröd

3 Mar

Jag har fått chansen att testa Leksands Knäckebröd som bakas på närodlad fullkornsråg, rent och friskt källvatten, jäst och en nypa salt – inget mer. Det finns inte många källor kvar där vattnet är så kristallklart och naturligt att det inte behöver renas eller filtreras.  Rent och friskt vatten är lika viktigt för en by i Eritrea som för Leksands i Dalarna och därför genomförs kampanjen:

Ringar på vattnet

Under perioden 1 februari till 22 mars går en krona från varje sålt paket Leksands Hjärtan till kampanjen. På siten www.leksandsbrod.se/ringarpavattnet går man in och röstar på det vattenprojekt som man helst vill ska få de insamlade pengarna på världsvattendagen den 22 mars.
 
Klart man vill vara med och bidra till en god sak och samtidigt få äta gott! I detta hus gillar vi knäckebröd iaf!
 
 
Vilket är ert favorit knäckebröd?

3 Responses to “Leksands “Hjärtan” Knäckebröd”

  1. Camilla 04/03/2010 at 18:59 #

    Falu rågrut! och Finncrisp (det sistnämda räknas väl knappt som knäcke, men ändå =)

  2. Minna 04/03/2010 at 19:38 #

    Alla knäckebröd är goda :). Älskar knäcke! Förresten, hur går det med “skicka vidare”? Väntar ivrigt på mitt recept!

  3. Maria 10/03/2010 at 3:45 #

    Jag måste börja med att säga att jag verkligen gillar din sida. Ska försöka mig på dumlecupcakes inom det närmaste…..

    Vill även rekomendera Kardemummaknäcke från Leksandsbröd. Tänke det kunde passa med tanke på namnet på din blogg…. Jag gillar verkligen kardemumma och detta blev snabbt min favorit. Maken gillar mest Falu rågrut.

    Hälsningar Maria

Leave a Reply

