Kaffemaskin, vilka bönor är bäst?

9 Mar

Nu är den äntligen hääär! 🙂 Fick en tidig födelsedagspresent av H, denna gång blev det en kaffemaskin som jag önskat mig! Är verkligen stor skillnad på nymalda bönor och vanligt bryggkaffe. Nu har vi testat brygga kaffe på Zoegas hela bönor men undrar nu vilka ni tycker är bäst, vill gärna testa flera för att hitta vår favorit! 🙂

12 Responses to “Kaffemaskin, vilka bönor är bäst?”

  1. Emmy 09/03/2010 at 20:12 #

    Vi ha också blivit med kaffemaskin och det är så lyxigt och gott! Visst är det skillnad?! Vi har tidigare använt hela bönor till espressomaskinen och vi gillar Zoegas vanliga espressobönor och den svarta Lavazza. Har precis köpt hem Zoegeas svarta Hazienda (ekologiskt vanligt kaffe) då vi har gillat det färdigmalda. Det är en djungel med bönor 😉 Du får återkomma med vad ni hittar för favorit.

  2. kardemumma Gumman 09/03/2010 at 20:22 #

    Tack för infon! 🙂 Ja visst är det en djungel av bön-val! 😀 Zoegas Intenzo (gul påse) var det vi tog nu, men vet jag smakat fler som jag tyckt varit bättre! Får testa runt lite…

  3. Johanna 09/03/2010 at 20:57 #

    Det är kanske lite dyrt i längden, men jag köper på Bönor&Blad (vill ju gärna ha lite smaksatt, det är lyxigt) Annars köper jag Kahl´s hela kaffebönor.

  4. Alexandra 09/03/2010 at 21:51 #

    Du ska självklart be någon vän köpa Starbucks bönor när någon är ute och reser… eller bunkra upp när du själv är ute! Finns ju på Arlanda nu..

    Underbart. Yummie!

    Alexandra, småland

  5. Sandra 10/03/2010 at 11:54 #

    Jag kan rekommendera den röda, alltså möllborgs blandning 🙂 Men finns faktiskt en som är ännu godare.. och det är zoegas Blue Java. Man har inte levt innan man har testat den 🙂

  6. kardemumma Gumman 10/03/2010 at 11:59 #

    Sanda: Oh den måste ja försöka hitta idag! 😛 Bön-jakt…

  7. Sara W 10/03/2010 at 18:13 #

    Hej!
    Jag är en av alla de besökare som tittar in här titt som tätt och blir inspirerad. Jag gillar din blogg och vill därför ge dig en Sunshine award. Fortsätt inspirera!

    http://matblogg.feeldelaren.se

  8. Martina 10/03/2010 at 19:27 #

    Härligt, vilken lyx med en kaffemaskin!

  9. Jennie 10/03/2010 at 20:49 #

    Vi har en exakt likadan maskin. Kanonbra! Det finns mkt bra kaffesorter, alla zoegas är ju fina. Häromdagen var jag på Lidl och handlade och köpte där ngt som heter caffé masetti, italienska bönor och de var helt ok faktiskt, 100 % arabica. Man blir ju lite av en “kaffenörd” när man skaffat sig en maskin haha…

  10. Sofie / Mumsfillibaba 10/03/2010 at 21:36 #

    Åhh….vilken lyx med riktigt kaffe!! Vill oxå ha!! Ska bara skaffa mig lite plats först!!:)

  11. Tina 10/03/2010 at 22:50 #

    Jag tycker det är stor skillnad på bryggkaffe och nymalda bönor. Classic har en böna som heter Kenya och den är väldigt god. Kahls har en böna som heter Indo som är mitt favoritkaffe.

    Jag tycker du är värd en award för din fantastiska blogg så därför har du fått en sunshine-award av mig på min blogg 

    http://tinasmat.blogspot.com/2010/03/jag-har-fatt.html

  12. Sandra 15/03/2010 at 20:08 #

    Berätta gärna vad du tyckte 🙂 Jag brukar mala direkt i butiken då jag inte har en mal hemma 🙂

Leave a Reply

