Exclusive Collection by Lipton

14 Apr

För en tid sedan fick jag hem 2 st nya te sorter från Lipton att testa,

 Exclusive Collection by Lipton!

Black Rose. Ett svart smaksatt te.

Doftade underbart, hade en kryddig söt smak, lite väl kryddig för min smak! Orientalisk!

Solid Assam, Svart pyramidte!

Indiskt te, även detta lite väl kraftigt för min smak, mycket vacker färg!

En av mina personliga favoriter av de nya teerna är:

Green Gunpowder

Doftar tuggummi, en frisk blommig smak, testa! Ni kommer inte bli besvikna… 🙂

 

Har ni någon personlig favorit bland teér?

 

3 Responses to “Exclusive Collection by Lipton”

  1. Therse 14/04/2010 at 18:26 #

    Min favorit just nu är nog forest fruit tror jag den heter liptons är märket, the och rostad macka brukar det bli till frukost på helgen och jordgubbs och rabarbermarmelad, åh sååå gott..

  2. Loulas Kök 14/04/2010 at 18:27 #

    jag som gillar gröna teer med blommsmak , låter som jag kommer gilla detta te. Det får det bli nästa gång det köps te.

  3. I Nadjas kök 15/04/2010 at 13:59 #

    Jag tyckte Green Gunpowder smakade grönt och typ gräs men gott. Ingen ny favorit men helt ok. de andra har jag inte hunnit provsmaka ännu.

Leave a Reply

