Ben & Jerrys Fairly Nuts

23 Apr

För en tid sedan fick jag glasscheck hemskickat att få testa Ben & Jerrys nya smak Fairly Nuts! Jag gillar ju allt som är rättvisemärkt så redan då får det ett stort pluss med sina mandlar från Afganistan, vanilj plockad i Indien och sockerör från Belize.

“Karamellglass laddad med rejäla bitar av kanderade nötter och virvlar av krämig kolasås.”

Jag är rädd att denna glass tagit ledningen i min Ben & Jerry Tävling, ligger snäppet bättre till än half baked!

Väldigt söt men fantastiskt god och knaprig!

Jag ger den 5 av 5 möjliga.

 

 

 

 

10 Responses to “Ben & Jerrys Fairly Nuts”

  1. STina 23/04/2010 at 20:45 #

    Åhhh den såg smarrig ut! 🙂

    Jag har gått runt och tittat på dessa fiiiina paket länge nu.. men väntar nog på lite mer glassväder tror jag allt 🙂 Men då ska det testas! för dom ser riktigt smarriga ut alltihopa 🙂

    Ha en trevlig helg!

    Stina

  2. Liselott 24/04/2010 at 6:20 #

    Älskar verkligen BJ-glass och den här är ju en storfavorit. Det är bara så god! Här hemma har vi speciella BJ-skålar från Alessi som vi bara “får” äta BJ-glass i. 🙂

  3. Marie 24/04/2010 at 7:54 #

    Låter jättegott och bra med fler rättvisemärkta produkter. Men efter att ha ätit ett flertalet goda BJ så gick jag över till Häagen-Dazs då de inte är lika söta i smaken som BJ. Testa och jämför, min favvo HD är nu Cappuccino Caramel Truffle, så gott!

  4. Martina 24/04/2010 at 9:08 #

    Oj, den där såg riktigt god ut. Och jag som aldrig smakat Ben & Jerry glass…….måste nog testa snart 😉

  5. kardemumma Gumman 24/04/2010 at 11:25 #

    Stina: Kanske det blir en B&J i helgen, trevlig helg till dig med!

    Liselott: Klart de förtjänar en egen skål! 😀 Här äter jag alltid ur mumin-skålar eller direkt ut burken! 😉

    Marie: Har lite Häagen dazs produkter att testa nu med, ska bli riktigt spännande att jämföra! 🙂 Tror det blir lite mer fruktigare och mindre söta smaker, perfekt nu till sommaren!

    Martina: Jaa, nu är det dax! 🙂

  6. Vaniljskorpan 24/04/2010 at 17:28 #

    Jag tycker deras smaker är helt otroliga. När man ska njuta av en glass så varför inte blanda i allt gott som går :). Precis som glass ska vara!

  7. Sana 24/04/2010 at 21:25 #

    de var riktigt gott glass!!

  8. Sofie / Mumsfillibaba 25/04/2010 at 11:07 #

    Helt i min smak! Måste jag absolut testa. Gillar när det är lite bitar och sås i glass. Mumsfillibaba!!

  9. Carro 25/04/2010 at 17:56 #

    Mmmm, just med nötter och annat smaskens!
    Me likey!

  10. Jenny, Matlust 25/04/2010 at 22:38 #

    Den här smaken har jag inte provat på än. Det måste jag ju göra!

Leave a Reply

