Certifierad ostprovare & Falbygden Reserva 1878

8 Jun

Falbygden har dragit igång ett projektet “Certifierade ostprovare” vi är totalt 10 st som blivit utvalda till detta hedersuppdrag, jag är jätteglad att jag blivit en av dem. Vi kommer att få utbildning inom detta samt rapportera om nya ostar, få testa nya ostar och hålla koll på allt som händer under det kommande året.  🙂

Först ut  är en prästost som har lagrats i minst 24 månader “Falbygden Reserva 1878” och det har gjort att osten har en stark och mycket markerad smak med balanserad sälta. Falbygden beskriver sin ost som “karaktärsfylld med en balanserad syrlighet, där sälta och sötma samsas med en angenäm beska”

1878 är det år då Falbygdens Ost grundades.

Osten passade perfekt på ostbrickan, ät den med lite salta kex och en god marmelad!

Osten finns redan i vissa utvalda butiker men de 200 första ostbitarna är numrerade och kommer att lottas ut via Falbygdens hemsida och på Facebook. Så surfa in på facebook för din chans att vinna lite ost!

http://www.facebook.com/Falbygdensreserva1878

6 Responses to “Certifierad ostprovare & Falbygden Reserva 1878”

  1. Designing good life - Sarah 08/06/2010 at 9:56 #

    Vilket roligt uppdrag! Jag som älskar ost med lite mer smak i måste genast bege mig till Facebook.

  2. Hanna 08/06/2010 at 12:23 #

    Åh vad spännande!!

  3. Sofie / Mumsfillibaba 08/06/2010 at 21:21 #

    Vilket smaskigt uppdrag!!

  4. I Nadjas kök 10/06/2010 at 17:54 #

    Vad roligt att du kom med. Jag tackade själv nej till att delta för jag känner att jag inte är en sådan ostälskare som jag tror behövs till detta projekt. Lycka till och det ska bli kul och läsa vad du får göra.

    Kram Nadja

  5. sonja 11/06/2010 at 17:50 #

    Du är en lycko ost som får möjligheten till denna utmaning

  6. SusanneSj 13/06/2010 at 20:15 #

    Vilket härligt uppdrag du har fått. Det ska bli spännande att följa.
    Själv har jag turen att bo 3 km från Falbygdens Ost : )

Leave a Reply

