Mathems Matkasse

3 Aug

Denna vecka har vi fått möjlighet att testa en färdig matkasse från Mathem inkl recept för 4 personer, 5 dagar! Leveransen kom punktligt, superfräscha varor, det mesta ekologiskt och levererat med recepten inkl nästan allt man behöver!

Monika Ahlberg har planerat vår kasse och veckans middagar består av:

KYCKLINGFILÉ MED ÖRTER OCH RUCCOLAPASTA

APELSINMARINERAD GRILLAD FLÄSKKARRÉ

POTATISTORTILLA MED MATJESSILL, GRÄDDFIL OCH GRÄSLÖK

HAMBURGARE MED TOMATSALSA

LAXFÄRSBIFFAR

(Priset på denna kasse ligger på 810 kr)

Har någon av er testat liknande matkassar?!

Jag återkommer med en rapport senare om vad vi tyckte när vi testat! 🙂

11 Responses to “Mathems Matkasse”

  1. sussi hägg 03/08/2010 at 17:35 #

    Oj vad roligt det skulle vara om jag kunde prova en sådan matkasse 🙂
    Jag har kollat och det går inte än 😦
    men jag hoppas på utveckling 🙂
    Ha en bra dag. Kram Sussi

  2. kardemumma Gumman 03/08/2010 at 17:38 #

    Sussi: var bor du? 🙂

  3. Martina 03/08/2010 at 21:47 #

    Spännande att få testa den. Den finns tyvärr inte i Göteborg ännu har jag hört.
    Själv har jag testat Middagslådan ifrån Årstiderna, tyckte den var superbra!!

  4. sussi hägg 04/08/2010 at 11:09 #

    Jönåker utanför Nyköping!!!
    Där bor jag 😉

  5. Therese 05/08/2010 at 10:28 #

    Så kul och praktiskt att få allt hemlevererat så där..Recept och allt.
    Måste gå in och läsa recepten det så spännande ut

  6. Loulas Kök 10/08/2010 at 21:02 #

    Ja hade jag bott i närheten, hade jag inte tvekat en sekund att prova! Maten bara måste bli god:)

  7. I Nadjas kök 11/08/2010 at 9:51 #

    Ska bli intressant o läsaa vad du tyckte. Vart det värt pengarna? Är det dyrare/billigare? Var produkterna fräscha m.m.

  8. Yasemins kök 11/08/2010 at 21:30 #

    En på mitt jobb brukar få hem det där och hon tycker det funkar jättebra. Jag är också sugen, men jag funderar om det är värt pengarna.

  9. Carl 12/08/2010 at 13:59 #

    Kan du rekommendera mathem? Jag snubblade över dom när jag sökte på google, hamnade på sidan
    handla mat online men har inte testat ännu. Men det låter på din beskrivning som du är nöjd så det kanske är dags att lägga konservatismen på hyllan och testa något nytt 🙂

  10. Jennie 23/08/2010 at 8:22 #

    Vilka goda recept!
    Själv kör jag med Linas Matkasse. Är grymt nöjd med den 🙂

  11. Erik 21/10/2010 at 13:44 #

    Vilka fina bilder. Om du vill få en översikt kring olika matkassar kan du kolla på min sida!

Leave a Reply

