Keylime paj

6 Sep

Efter helgens Me & I party vi hade här hos oss har vi nu kvar lite av Key Lime Pajen som jag smaskar i mig av än, verkligen min favoritpaj! Den har varit ute på bloggen fler ggr och här kommer den ännu en gång! Så har ni inte gjort den innan så tar ni tag i det nu! 😉

Har du ätit den? 🙂

Botten:

250 g digestivekex
100 g smör
en nypa salt

Fyllning:

4 st äggulor
3 pressade lime frukter
400 g kondenserad mjölk (1 burk)
2 msk rivna limeskal

Botten:
Smula och mixa kex med smält smör och salt. Tryck ner i en pajform. Baka i ugnen på 200 grader i cirka tio minuter.

Fyllning:
Blanda allt och häll fyllningen på pajbotten. Grädda i ugnen på 125 grader tills fyllningen har stelnat

Dekorera pajen med vispgrädde & lime..

7 Responses to “Keylime paj”

  1. Erika Skogly 06/09/2010 at 18:02 #

    Nej det har jag inte, men den ser smaskelismaskens ut. Måste nog testa den nån gång.
    -Erika
    http://smaskelismaskens.blogspot.com/

  2. Erika - Bakglädje 06/09/2010 at 18:48 #

    Den har jag inte smakat, men det ser ut som en riktigt smarrig paj. Gillar verkligen citron i bakverk.

  3. Martina 06/09/2010 at 19:51 #

    Den har jag missat men det ser mycket smarrig ut, lime är ju så gott!

  4. Stina 06/09/2010 at 21:36 #

    Måste testa den då.. har sett att MÅNGA pratar och skriver om den men jag har inte kommit till skott än 😉

  5. Emma 07/09/2010 at 7:51 #

    Det är så många som pratar om den här pajen, men jag har inte gjort den ännu… Måste verkligen göra det! Din ser jättegod ut 🙂

  6. tina 08/09/2010 at 14:03 #

    Jag åt den här pajen för ett par veckor sen. Kalasgod!

  7. En Smak Av Karin 08/09/2010 at 17:27 #

    Jag älskar key lime pie! Har ett recept med maräng på som är så sjukt gott! Det där ser också riktigt smaskigt ut! 🙂

Leave a Reply

