Favoriträtter…

13 Sep

Alla har vi såna! En av mina är Stekt fläsk, potatis, lingonsylt & massa sky som man kan doppa rågbröd i! 🙂 Idag fick det bli denna rätt, även Emmis  som är sjuk fick ner några skivor fläsk och doppa lite bröd!

Min mamma har en speciell form som hon alltid använder då det vankas fläsk, en orange Husqvarna från 60-talet, och nu har jag en alldeles egen likadan på gång! *lycklig* 😀

Vilken är er favoriträtt?

7 Responses to “Favoriträtter…”

  1. Pia 13/09/2010 at 16:19 #

    Absolut en favorit rätt kära syster! Åt desamma både på fredagen å lördagen! 🙂

  2. sonja 13/09/2010 at 16:45 #

    Åhh smarriga grejer ,det blir några gånger bara flyget landar på Arlanda

  3. Erika - Bakglädje 13/09/2010 at 19:15 #

    Oj, det finns så mycket goda maträtter. Det blir svårt att välja ut bara en. Måste jag välja en så är det nog när min man lagar Spagetti carbonanra.

  4. Mårtenssons kök 13/09/2010 at 19:59 #

    Svårt egentligen att välja ut bara en rätt, egentligen skiftar det efter humör men just nu är det så här:

    Ankis favoriträtt är spättabörsar med citronsås, den såsen är av sorten som man äter upp med sked…
    Håkans favorit är gratinerad tacofärs som äts med nachochips.

  5. Veronica GW 13/09/2010 at 20:21 #

    Ja stekt fläsk är en favorit här med, men det ska vara med potatis och löksås =). Sen är jag helt galen i mammas kalops på älgkött!

  6. Ia 14/09/2010 at 16:17 #

    Åh fläsk med löksås är ju så gott! Min favoriträtt just nu är Köttbullar med potatis- och kålrotsmos, rårördalingon, saltgurka och brunsås!! 🙂

    http://iasmatblogg.blogspot.com/2009/12/kottbullar-med-potatis-och-kalrotsmos.html

  7. MalinSt 15/09/2010 at 10:49 #

    En favorit är samma som din fast med löksås i massor istället för sky… 🙂 Mums

Leave a Reply

