Fyllt pitabröd

14 Oct

Pitabröd kan man fylla med mycket olika saker, Igår åt vi fyllt pitabröd till middag och alla ville fylla sitt med lite olika saker.

Vi använde bla:

  • sallad
  • tomat
  • paprika
  • gurka
  • avocado
  • yoghurtsås
  • stekt halloumi
  • kallrökt lax

En annan favorit fyllning är tacosfärs eller kebab, vilken är er favorit?!


9 Responses to “Fyllt pitabröd”

  1. marie 14/10/2010 at 17:03 #

    åh länge sedan jag gjorde det men man gör en röra av kyckling, cole slaw, minigurkor och ost och fylller brödet och sedan in i ugnen

  2. kardemumma Gumman 14/10/2010 at 17:10 #

    Marie: ååh låter underbart gott!!! 😛 Har du recept får du gärna återkomma med det..

  3. Erika - Bakglädje 14/10/2010 at 19:29 #

    Vad sugen jag blev på haloumi när jag såg din bild. Har aldrig haft det som fyllning i en macka, det måste jag testa. Alla ingredienserna i fyllningen låter jättegott.

  4. emma 14/10/2010 at 20:27 #

    haloumi är så gott 🙂

  5. Therese 15/10/2010 at 9:11 #

    Skav tycker jag funkar bara fint, speciellt om man få göra i ordning det ute på muurikkan.
    Trevlig helg

  6. Anna/Frostrosor 15/10/2010 at 23:45 #

    Hej!
    Själv föredrar jag nog kyckling!
    Vill också passa på att hojta till om att jag återupptagit matbloggandet efter 10 månader långt uppehåll. Läs om vad som hänt och spana in min rödbetslimpa i senaste inlägget! Vi syns! 🙂

  7. Susie i köket 16/10/2010 at 15:56 #

    Ja, pitabröd kan man fylla med mycket gott. Halloumivarianten låter supergod!

  8. Alltomminmat 17/10/2010 at 9:06 #

    Gjorde precis igår kebabrulle med mild sås. Kika in på min blogg, där har jag ett recept på mild vit sås…….är det någon annnan som har ett recept på mild vit sås? Min blev supergod men inte riktigt som den på pizzerian.

    Allt gott, härlig blogg du har!!!

  9. Coquina 18/10/2010 at 20:06 #

    Kebab eller kycklingtacos är godast tycker jag. Är däremot väldigt sällan jag äter pitabröd då jag alltid tycker det brukar vara torrt =(

Leave a Reply

