Nyårsmeny

30 Dec

oj oj vad ni googlar på nyårsmenyer! 😉 Jag ska hjälpa er lite på traven….

Vi kommer fira med min mamma och pappa, syster och hennes familj, där kör vi lite knytis… Kommer bli förrätt med räkor, varmrätt blir antagligen älgkött och desserten föll på vår lott och kommer bli:

Vitchokladmousse med kinuskisås och exotiska frukter & bär!

Förrätter:

Toast skagen (Skagen röra)

Bruschetta

Krämig trattkantarellsoppa med cognac

trattkantarellsoppa

Löjromstoast

Varmrätter

Vitlöksdoftande kycklinggryta

Krämig potatisgratäng & rostbiff

Ryggbiff, bearnaisesås & krispiga klyftpotatisar

Desserter

Creme Brulèe

Baileys kladdkaka med chokladglasyr & karamelliserade pistagenötter

Key lime pie


Dumlecupcakes med vitchokladfrosting

Eller så bjuder ni helt enkelt på en smaskig smörgåstårta och skippar allt vad 3-rätters heter! 😉

Hur ser er nyårsmeny ut?! 🙂

4 Responses to “Nyårsmeny”

  1. kamila 30/12/2010 at 21:35 #

    Åh va mycket härlig inspiration. Jag tror jag kör plockmat till förrätt, små skagentoaster, och dadlar fyllda med ost och inlindade i bacon. Sen vet jag inte, vi har oxfile hemma.

    Men efterrätt tror jag blir Marshmellowglass

    http://www.ovanligtgott.se/2010/12/marshmallowglass.html

  2. Marie 31/12/2010 at 9:44 #

    Tack snälla för all inspiration på din blogg i år, hoppas ni får ett jättefint nyår och god start på 2011!
    Nyårsmenyn tillsammans med stora som små hos oss ikväll ser ut så här:
    Först kallskuret, oliver, bruschetta, sen Lamm med potatisgratäng o sallad och till sist en gammal klassiker, Glace au four.

  3. Foodelicious.se 31/12/2010 at 11:51 #

    Oj, vad mycket gott du hade att komma med…allt i min smak :-).
    Tack för detta året och ha ett riktigt Gott nytt år!

    Här är mina förslag på 3 nyårsmenyer:
    http://foodelicious.se/nyars-meny/

  4. Martina 31/12/2010 at 15:52 #

    Jisses, allt ser jättegott ut! Vill bara önska dig ett gott nytt år!

Leave a Reply

