Pizza med Halloumi & Salami

14 Jan

En riktigt god fyllning på pizzan får ni med några skivor halloumi ost, färska champinjoner & en god salami! Droppa över lite balsamvinäger och lite flingsalt innan servering! Gott gott…

Nästa gång ska jag testa steka halloumin innan så man får en krispig yta!



Det här behöver du: ( 2-3 st)

1/4 pkt jäst
3½ dl vetemjöl
3½ dl dinkelmjöl
3 dl vatten
½ dl olivolja
salt

Gör såhär:

Värm vattnet till fingervarmt (37 C), häll ner i en bunke. Smula ner jästen och rör om tills den löses upp. Tillsätt olivolja och salt, arbeta sedan ner mjölet allt eftersom tills du får en jämn fin smet. Låt degen jäsa i minst 30 min. Knåda därefter degen och arbeta i mer mjöl om det behövs.
Använd valfri fyllning, Grädda i ca 225 c 15-20 min.

 

Ikväll är det ju fredag, så vad står på er meny då?!

5 Responses to “Pizza med Halloumi & Salami”

  1. Anna/Frostrosor 14/01/2011 at 16:02 #

    Vad gott! Jag har aldrig ätit halloumi på pizza! Men salami är en favorit! Önskar en trevlig helg!

  2. Nathalie @ Bloody Disgusting 14/01/2011 at 16:46 #

    Såg mycket gott ut!

  3. Linda - Cupcakefluffan 14/01/2011 at 16:55 #

    Ser tokgott ut

  4. Martina 14/01/2011 at 17:03 #

    Här blir det hemmlagad pizza på menyn. Prosciotto, mozzarella, salami och tomater, mums!

  5. sussi hägg 14/01/2011 at 17:16 #

    Nu blev jag ju riktigt sugen på Pizza 🙂
    Men det får lugnt vänta för jag kör
    Nutrilett just nu bläää :/

Leave a Reply

