Macarons

17 Jan

Ja, nu har även jag testat på att göra macarons! Kan ju säga att jag är ingen höjdare på det iaf 😀 Gjorde en del misstag och rörde för ivrigt så det blev ingen “fot” på dem, glansiga var de inte heller och 1/3 sprack… Men om jag ska va helt ärlig tyckte jag inte det var sådär JÄTTE jätte gott så det var värt besväret…

Följde detta recept.

Om man gillar mandel & päron skulle jag hellre föreslå Päronbisvier.

Mandel skållades, skalade & maldes fint… tog en evighet! 😀

Utklickade på plåten..

Med en sånhär hjälpredan kan väl ändå inget gå fel?! 😉

Japp, Macarons överlämnar jag åt de som kan det tror jag! Så håller jag mig till kycklinggryta och hemmagjorda hamburgare istället…! 😀

6 Responses to “Macarons”

  1. sonja 17/01/2011 at 19:03 #

    Dom ser goda ut ,men hjälpredan var ännu bättre

  2. Martina 17/01/2011 at 19:19 #

    Jag har inte testat dom ännu, inte ens ätit dom ;-), dom ser goda ut iallafall.

  3. gronkis 17/01/2011 at 19:29 #

    Haha, ja jag håller med dig. De köper jag hellre och det är ingen superfavorit här heller 😉

  4. Anna/Frostrosor 17/01/2011 at 20:14 #

    Jag är inte heller något för småpill egentligen. Kan vara roligt ibland men bara ibland! 😀 Macarons har jag aldrig gjort. Kanske man ändå skulle testa eftersom tomten kom med en efterlängtad mandelkvarn.

    En smoothie kanske du vågar ge dig in på? Kika in hos mig!

  5. Pinglan 18/01/2011 at 11:38 #

    Jag tycker de blev jättebra om det var första gången du gjorde dem. Jag har heller aldrig gjort några, men blir mer och mer sugen att testa, så snart…

  6. charlotta 25/01/2011 at 9:39 #

    jag gjorde macaroons för något år sedan, och jag håller med dig – var inte alls imponerad!

Leave a Reply

