Nespresso Ritual collection

30 Jan

Man äter och dricker med munnen, men även med ögonen! Ser det inte snyggt ut smakar det inte lika bra helt enkelt… Nespresso Ritual Collection har kommit ut med lite snygga kaffekoppar för olika ändamål, jag tycker att kaffekoppen efter maten är dagens viktigaste och fick då testa kopparna “Ritual Lungo”.

Ritual Collection från Nespresso är serie med kaffekoppar framtagna av den kända designduon Putman tillsammans med kaffeexperterna från Nespresso för att framhäva de rika aromerna hos de noga utvalda Grand Cru – kaffeblandningarna.

Nu har jag tyvärr ingen Nespresso maskin så jag kunde testa de medföljande kapslarna, men smakade utmärkt med mitt vanliga Blue Java med! 🙂

Visst smakar väl kaffet bättre ur tjusiga koppar?! 🙂

Väldigt stilrena, jag gillade dem!

Snygga paket är spännande!

Modefotograf Thomas Klementsson har gjort sin tolkning av “Coffe with style” med hjälp av Frida Fahrman.



One Response to “Nespresso Ritual collection”

  1. TeTösen 31/01/2011 at 12:51 #

    Vi har nespresso på jobbet men tyvärr så har jag slutat dricka kaffe. Saknar det ibland när jag ser en snygg kaffekopp och nybryggt kaffe..
    Men nespresso är att rekommendera! =)

Leave a Reply

