Mjölk direkt från kon?

23 Mar

Det kom ett bud med det här…

Nyheter från Skånemejeriet som flyttar in i Stockholm! Vi gillade dem, jag har förälskat mig i citronfilen medan H inte gillade den alls! Men mjölken i den stora dunken (Åsens lantmjölk) gillade vi alla, smakade som mjölk direkt från kon! Östgötamjölken kom i en så behändig förpackning så den får gärna flytta in i vårt kylskåp igen den med, vi är riktiga mjölkdrickare i detta hushåll!  

 Har ni stött på dessa produkter i affären?

6 Responses to “Mjölk direkt från kon?”

  1. Janet 23/03/2011 at 23:52 #

    prova göra oboý me den mjölken, mums säger jag

  2. Stina 24/03/2011 at 7:11 #

    Oj.. detta är något jag inte ens skänkt en tanke på. Dessa mjölkvaror har vi ju haft i många år här nere i Blekinge 😛
    Vi köpte alltid “dunken” innan vi började köpa mjölk direkt…. sådär som man gjorde förr 😉

    Just nu i våran by är det lite extra roligt för Skånemejeriet har hjälpt några bönder i Blekinge (varav minst en bonde kommer från vår by) Så nu har vi en blekinge mjök också 🙂
    Är jätte roligt att dom gör något för småbyggden så att det inte dör ut och vi får massa mjölk inkört till landet istället för att använda vårt egna.. som det ju är med allt annat :/

  3. Maria 24/03/2011 at 12:10 #

    Jag är ju skåning i Sthlm och jag ÄLSKAR Skånemejerier. Jag väljer gärna dunken där den finns och jag ser verkligen fram emot deras Östgötamjölk. Jag är ju uppvuxen 2 km från deras mejeri i Lunnarp/Skåne. =)
    Sen gillar jag att dom gynnar de små bönderna, jag hoppas att dom fortsätter göra det!

  4. anna 24/03/2011 at 13:00 #

    Hallojsan!

    Jag tävlar hos Hannele om
    en gåva från butiken FrökenM.
    vill du också tävla ta en titt=)
    http://www.frokenm.se

    Ha en bra dag
    /Anna

  5. Sara 24/03/2011 at 13:50 #

    Citronfilen är min favorit också! Mumma! 🙂 Och sedan vi hittade Blekingemjölken i affären är den ett självklart val. Närproducerat ftw. 😀

  6. sonja 24/03/2011 at 15:07 #

    Inte illa att få såna smakprover ,då kan man ju hitta nya favoriter

Leave a Reply

