Salladslunch

12 May

Det blir många salladsluncher i  värmen här hemma nu. Nyttigt och fräscht känns det men behöver inspiration och recept på lite nya goda dressingar! Har du nån bra på lager?

Trevlig “mammalunch” med Jossan blev det nu i veckan.. maten smakar såå mycket bättre i trevligt sällskap!

5 Responses to “Salladslunch”

  1. Kristina 12/05/2011 at 19:52 #

    Min godaste sallad jag gjort var med marinerad rostbiff (vanliga skivor från charken)
    De skivade jag och la i en dressing av lime, en god soya och några droppar sesamolja. Det kan ligga i typ 30 min.
    Sen gör man vanfri sallad, tillsätter rostbiffen med sås och toppar med rostade sesamfrön.Supergott!

  2. Stephanie 12/05/2011 at 21:24 #

    Till sallader brukar jag göra en vinegrette med 3msk olivolja, 1 msk vatten, salt, peppar, italiensk sallaskrydda och 1 tsk vitvinsvinäger. Enkelt och gott!

  3. MammaJezzica 13/05/2011 at 19:15 #

    Jag har ett recept på en himmelskt god vitlöksdressing som jag använder till all sallad. Jag skall söka upp receptet och maila dig.

  4. kardemumma Gumman 13/05/2011 at 21:32 #

    Tack för bra förslag!

    Tack för receptet Jessica, låter braa! 😛

  5. Anna/Frostrosor 13/05/2011 at 22:47 #

    En superenkel dressing till salladen får man om man rör ihop pesto i creme fraichen. Gottigott!

Leave a Reply

