Fattiga Riddare

3 Jul

Idag blev det fattiga riddare i stugan.. Länge sen sist var det med… men gott och andades barndomsminnen!

Det här behöver du:

  • 4 skivor franskbröd/rostbröd/skorpor
  • 3 ägg
  •  ½ dl mjölk
  •  ½ msk vaniljsocker
  • smör, att steka i
  • Socker & kanel

Gör såhär:

Vispa ihop ägg, vaniljsocker och mjölk i en djup tallrik, blanda strösocker och kanel i en annan. Lägg ned en brödskiva i smeten och vänd efter ca 1 min, doppa sen i socker/kanel blandningen. Hetta upp smör i en stekpanna och stek riddarna gyllenbruna och spröda.

4 Responses to “Fattiga Riddare”

  1. Mums vad gott!! 😀 Måste testa göra det snart, det är ju inte mycket som behövs.

    svarade jag förresten på vad jag tar för en teckning?? 🙂
    kram!

  2. Linda - Cupcakefluffan 04/07/2011 at 5:31 #

    Så gott :-), det har jag inte ätit på så många år

  3. Katarina 04/07/2011 at 8:23 #

    Ser supermumsigt ut 🙂

  4. Anna 04/07/2011 at 20:19 #

    Jag har faktiskt aldrig ätit fattiga riddare.. kanske man borde testa 🙂

Leave a Reply

