Pastasås med kyckling

4 Jul

Här kommer ett recept vi använder rätt ofta men som jag inte tror jag bloggat om! En enkel och god pastasås med Kyckling!

Det här behöver du:

  • 3 kycklingfileér
  • 1 röd paprika
  • 2 pressade klyftor vitlök
  • ½ kruka persilja
  • 2 dl grädde
  •  1 burk creme fraiche
  • (champinjoner)
  • 2 tsk dijonsenap
  • salt, peppar (ev coloritsoja)

Gör såhär:

Strimla kycklingfileérna (eller stek dem hela och skiva dem sen), i med pressad vitlök, paprika och champinjoner och låt fräsa mjuka. Rör ihop grädde, creme fraiche och senap. Häll blandningen över kycklingen och låt puttra några minuter. Smaka av med persilja, salt och peppar.

 

6 Responses to “Pastasås med kyckling”

  1. Roblin / Linda 04/07/2011 at 10:15 #

    Mumma – det där låter som något jag kommer att gilla!
    Hamnar genast på min “testa-lista”!

  2. Linda - Cupcakefluffan 04/07/2011 at 19:47 #

    Låter som ett recept helt i min smak 🙂

  3. Malin 05/07/2011 at 12:21 #

    Hej!
    Såg att du kommenterat i Housewife blogg och tittade in här hos dig. 🙂 Oj vad det började vattnas i munnen. Härliga recept.

    ps. vad kunde vara en finsk motsvarighet till västerbotten osten?

    ps2. jätte söta flickor! 🙂

  4. Yasemin - MezeHouse 05/07/2011 at 23:05 #

    Det står Yasemin på den här. Helt i min smak. Hoppas allt är bra med er. kram.

  5. Therese 06/07/2011 at 12:08 #

    Mm vad gott och fram för allt rattåt..

  6. Emma 11/07/2011 at 11:33 #

    Himmel vad krämigt och gott det här såg ut.

Leave a Reply

